„Közmű- és üzemzavar bejelentés” változatai közötti eltérés
(→Csatolmányok) |
|||
47. sor: | 47. sor: | ||
A térkép funkcióinak leírását lásd a [[Térképi lehatárolás]] oldalon. | A térkép funkcióinak leírását lásd a [[Térképi lehatárolás]] oldalon. | ||
+ | |||
+ | Ha a ''Tovább a Csatolmányokhoz'' gombra kattintunk a bejelentési oldal legalján, akkor a rendszer ellenőrzi a megadott adatokat és ha hibát tapasztal, pirossal megjelöli azokat a mezőket, ahol valami rendszerelleneset tapasztal és meg is jelöli a hiba okát. | ||
== Csatolmányok == | == Csatolmányok == | ||
− | |||
− | |||
Amennyiben minden rendben a bejelentéssel, akkor a ''Tovább a Csatolmányokhoz'', majd a ''Tovább'' gombra kattintva a csatolmányok hozzáadása oldalra jutunk. | Amennyiben minden rendben a bejelentéssel, akkor a ''Tovább a Csatolmányokhoz'', majd a ''Tovább'' gombra kattintva a csatolmányok hozzáadása oldalra jutunk. |
A lap 2024. március 21., 15:21-kori változata
Tartalomjegyzék
Általános leírás
Ha a menüsávban az Ügytípusok menü – Közmű- és Üzemzavar bejelentés menüpontra, vagy a kezdőlapon a Közmű- és Üzemzavar bejelentés szövegrészre kattintunk, akkor a vezérlőpultra jutunk el, ahol láthatjuk az adott ügytípusban már korábban leadott ügyinket táblázatos felsorolásban.
Ha itt a vezérlőpulton az Új Bejelentés, vagy a kezdőlap funkciógombján az Új Kérelem ikonra kattintunk, akkor a Közmű üzemzavar bejelentés űrlapra jutunk.
A leadáshoz segítség a zöld kérdőjel ikonra kattintva olvasható:
Jogszabályi rendelkezések
FIGYELEM! A hatályos szabályozás szerint, a bejelentett üzemzavart 120 órán belül el kell hárítani és a burkolatot helyre kell állítani!
FIGYELEM! A fővárosi helyi közutak kezelésének és üzemeltetésének szakmai szabályairól, továbbá az útépítések, a közterületet érintő közmű-, vasút- és egyéb építések és az útburkolatbontások szabályozásáról szóló 34/2008. (VII. 15.) Főv. Kgy. rendelet 13§ értelmében:
(1)... az igénybevevő köteles az igénybevételt a Budapest Közút Zrt.-nek - az igénybevétel megkezdése előtt lehetőleg 12 órával, de legkésőbb azzal egyidejűleg - elektronikus úton bejelenteni…
(2) A rendkívüli igénybevétel idejére az igénybevevőnek a munkavégzés helyszínén egy 1,00 m x 0,50 m méretű, az igénybevevő nevét, elérhetőségét, a munkálatok megnevezését feltüntető táblát kell elhelyeznie.
(3) Ha a rendkívüli igénybevétel (az útburkolat helyreállítását is beleértve) 120 órán belül nem fejezhető be, az igénybevevő köteles a munka folytatásához a Budapest Közút Zrt. munkakezdési hozzájárulását megkérni, és a munkát a Budapest Közút Zrt. által meghatározott feltételek figyelembevételével kell elvégeznie.
(5) A rendkívüli igénybevétellel felbontott úttest, járda, gyalogút, kerékpárút, gyalog- és kerékpárút burkolata helyreállításakor (szerkezet, terület nagysága) jelen rendelet 23. §-ában leírtak szerint kell eljárni. A kivitelezést úgy kell végrehajtani, hogy az a vonatkozó szabványok és útügyi műszaki előírások feltételeinek is megfeleljen.
Kérelmező adatai
A Kérelmező adatainál a Bejelentő mezőben a felvett partnerek közül lehet beállítani valamelyiket.
Bontási táblázat
Az űrlap következő része a Bontási táblázatot tartalmazza:
A bontási táblázatban a burkolat neve mezőt választólistából, minden egyéb mezőt szám formátumban lehet feltölteni.
Új sort a plusz jellel adhatunk a táblázathoz a burkolat típusának megadása után. A fel nem használt sorokat a sor törlése mezőben található kuka ikonra kattintva távolíthatjuk el.
Térképi lehatárolás
A helyreállításra és a közterület használatra vonatkozó adatok megadása után térképen is le kell határolnunk a kérelmünk által érintett területet. A térkép automatikusan a fentebb megadott helyszínre navigál minket.
A térkép funkcióinak leírását lásd a Térképi lehatárolás oldalon.
Ha a Tovább a Csatolmányokhoz gombra kattintunk a bejelentési oldal legalján, akkor a rendszer ellenőrzi a megadott adatokat és ha hibát tapasztal, pirossal megjelöli azokat a mezőket, ahol valami rendszerelleneset tapasztal és meg is jelöli a hiba okát.
Csatolmányok
Amennyiben minden rendben a bejelentéssel, akkor a Tovább a Csatolmányokhoz, majd a Tovább gombra kattintva a csatolmányok hozzáadása oldalra jutunk.
A szükséges fájlokat behúzással, vagy tallózással tudjuk feltölteni.
Véglegesítés
Az Ügy Véglegesítése gombra kattintva elmentődik a kérelem és az oldal automatikusan átirányít minket a kezdőlapra, ahol a vezérlőpulton az összes kérelmünk látszik, legelső helyen a legfrissebben leadottal és az automatikusan legenerált Nyilvántartási számmal.