„Munkakezdési hozzájárulás” változatai közötti eltérés
(→Kitöltési útmutató) |
(→Kitöltési útmutató) |
||
25. sor: | 25. sor: | ||
* A létesítmény megnevezése, valamint a munkavégzés jellege rovatokban a megfelelő pontot kell kiválasztani. Ha a jellemző megjelölés nem szerepel, az egyéb pont kiválasztása után a Kérelem leírása mezőben kell kifejteni, milyen jellegű a munkavégzés és milyen létesítmény(eke)t érint. | * A létesítmény megnevezése, valamint a munkavégzés jellege rovatokban a megfelelő pontot kell kiválasztani. Ha a jellemző megjelölés nem szerepel, az egyéb pont kiválasztása után a Kérelem leírása mezőben kell kifejteni, milyen jellegű a munkavégzés és milyen létesítmény(eke)t érint. | ||
− | * | + | * Munkavégzésre vonatkozó adatokat a kerület, közterület neve és jellege, valamint házszám adatokkal kell megadni. Ha szükséges, a helyszín pontosítása mezőben kell leírni az érintett területet. |
* Abban az esetben, ha az építési munka több (nem összefüggő) utcát érintő nyomvonalon halad, annyi kérelmet kell benyújtani, ahány útvonalat (utcát) érint a kivitelezés. | * Abban az esetben, ha az építési munka több (nem összefüggő) utcát érintő nyomvonalon halad, annyi kérelmet kell benyújtani, ahány útvonalat (utcát) érint a kivitelezés. |
A lap 2024. április 2., 08:28-kori változata
Tartalomjegyzék
Általános leírás
Ha a menüsávban az Ügytípusok menü – Munkakezdési hozzájárulások menüpontra, vagy a kezdőlapon a Munkakezdési hozzájárulások szövegrészre kattintunk, akkor a vezérlőpultra jutunk el, ahol láthatjuk az adott ügytípusban már korábban leadott ügyeinket táblázatos felsorolásban.
Ha itt a vezérlőpulton az Új Bejelentés, vagy a kezdőlap funkciógombján az Új Kérelem ikonra kattintunk, akkor a Munkakezdési hozzájárulás iránti kérelem űrlapra jutunk.
A leadáshoz segítség a zöld kérdőjel ikonra kattintva olvasható:
Tudnivalók
- Budapest közterületén és közútjain építési munkát végezni csak a hatályos jogszabályokban foglalt előírások betartásával szabad!
- Burkolatbontással járó munka csak a kezdési hozzájárulás kiadása után kezdhető meg!
- Az optikai, távközlési és elektromos kábelfektetések esetén a BERUHÁZÓ, egyéb esetekben a KIVITELEZŐ köteles megkérni a hozzájárulást.
Kitöltési útmutató
- A létesítmény megnevezése, valamint a munkavégzés jellege rovatokban a megfelelő pontot kell kiválasztani. Ha a jellemző megjelölés nem szerepel, az egyéb pont kiválasztása után a Kérelem leírása mezőben kell kifejteni, milyen jellegű a munkavégzés és milyen létesítmény(eke)t érint.
- Munkavégzésre vonatkozó adatokat a kerület, közterület neve és jellege, valamint házszám adatokkal kell megadni. Ha szükséges, a helyszín pontosítása mezőben kell leírni az érintett területet.
- Abban az esetben, ha az építési munka több (nem összefüggő) utcát érintő nyomvonalon halad, annyi kérelmet kell benyújtani, ahány útvonalat (utcát) érint a kivitelezés.
- Abban az esetben, ha az építési munka összefüggően több utcát érintő nyomvonalon halad, egy kérelmet kell kiállítani.
- Az építési engedélyt kiadó hatóság, valamint létesítési hozzájárulást kiadó szerv rovatot értelemszerűen kell kitölteni.
- Bontandó burkolat neme rovatba az útpályán, járdán felbontott burkolat nemét kell beírni, fm-ben és m2-ben egyaránt, kiválasztva a megfelelőt a burkolatnemek közül. A járdaszegélyt csak fm-ben kell megadni.
- Bontási helyek száma rovatba csak akkor kell írni, ha egy építési munkahelyen belül több helyen, elszórtan történik a bontás.
- A beadott kérelemhez mellékelni kell egy Beadott munkarészek jegyzéke c. mellékletet, ami tartalmazza tételesen a beadásra szánt dokumentumok listáját.
Alapadatok
A mezőket értelemszerűen kell kitölteni, az új TKM gombra kattintva a munkakezdési hozzájárulás előfeltételeként szolgáló tervezett közterületi munkát adhatunk le (lásd: Tervezett Közterületi munkák).
Amennyiben rendelkezünk erre vonatkozó adattal, a kezelői hozzájárulások adatait is feltölthetjük.
A Kérelmező adatainál a felvett partnerek közül lehet beállítani valamelyiket.
A Beruházó és a Tervező nevének megadása és a választólistából történő kiválasztása után a cég többi adata automatikusan kitöltődik (figyeljünk a helyes formátumokra). Amennyiben a keresett cég nem jelenik meg a választólistában, úgy kérjük vegye fel a kapcsolatot a KÉP Üzemeltetéssel a kep@budapestkozut.hu e-mail címen.
Munkavégzésre vonatkozó adatok
A munkavégzésre vonatkozó adatoknál lenyíló menüből választható ki a kerület, a létesítmények és a munkavégzés jellege mező. A közterület neve és a házszám (vagy helyrajzi szám) pedig választólistából jelölhető ki, miután elkezdtük a begépelését. A többi attribútum szabad formában tölthető ki:
Fontos, hogy a Kérelem leírása mező kötelezően kitöltendő.
Bontási táblázat
Az űrlap következő része a Bontási táblázatot tartalmazza:
A bontási táblázatban a burkolat neve mezőt lenyíló menüből, minden egyéb mezőt szám formátumban lehet feltölteni.
Új sort a plusz jellel adhatunk a táblázathoz a burkolat típusának megadása után. A fel nem használt sorokat a sor törlése mezőben található kuka ikonra kattintva távolíthatjuk el.
Díjszámítási táblázat
A Díjszámítási táblázat kitöltésénél a legfontosabb teendőnk, hogy a legelső mező lenyíló menüjéből kiválasszuk, hogy díjmentes-e a rögzített munkavégzés, vagy sem. Ha igen, akkor a táblázat további részeit nem kell kitölteni. Ha a válasz nem, akkor értelemszerűen kell feltölteni a megadott adatokat, kivéve a Budapest Közút által módosított díj adatát.
Térképi lehatárolás
A következőkben térképen is le kell határolnunk a kérelmünk által érintett területet. A térkép automatikusan a fentebb megadott helyszínre navigál minket.
A térkép funkcióinak leírását lásd a Térképi lehatárolás oldalon.
Ha a Tovább a Csatolmányokhoz gombra kattintunk a bejelentési oldal legalján, akkor a rendszer ellenőrzi a megadott adatokat és ha hibát tapasztal, pirossal megjelöli azokat a mezőket, ahol valami rendszerelleneset tapasztal és meg is jelöli a hiba okát.
Csatolmányok
Amennyiben minden rendben a bejelentéssel, akkor a Tovább a Csatolmányokhoz, majd a Tovább gombra kattintva a csatolmányok hozzáadása oldalra jutunk.
A munkakezdési hozzájárulás iránti kérelemhez csatolni kell (A fővárosi helyi közutak kezelésének és üzemeltetésének szakmai szabályairól, továbbá az útépítések, a közterületet érintő közmű-, vasút- és egyéb építések és az útburkolatbontások szabályozásáról szóló 34/2008. (VII. 15.) Főv. Kgy. rendelet 11. § (7) bekezdése alapján):
- A közmű üzemeltetők által egyeztetett kivitelezési tervet (papír alapú és az Eljáró kezelő által meghatározott elektronikus változatban),
- hat hónapnál nem régebbi hozzájárulással ellátott forgalomtechnikai tervet és ideiglenes forgalomszabályozási tervet, továbbá ezeknek az Eljáró kezelő által meghatározott elektronikus változatát,
- az építési engedélyt vagy a létesítési hozzájárulást, az illetékes közmű-üzemeltető tervjóváhagyását,
- a rendelet (1) bekezdés c)-f) pontjaiban említett munkák esetén a közút igénybevételét bemutató helyszínrajzot, valamint a közút érintett szakaszának keresztmetszeti rajzát,
- a tervező vagy a kivitelező nyilatkozatát arról, hogy a kivitelezési tervet minden, a munkával érintett közmű és közműjellegű hálózat üzemeltetőjével egyeztette, és a megoldás megfelel az egyeztetés eredményének, továbbá a jogszabályi és egyéb előírásoknak,
- a beruházó vagy a kivitelező nyilatkozatát arról, hogy a munkával érintett közmű és közműjellegű hálózat üzemeltetőinek nyilatkozatai teljes körűek, és azok a kérelem időpontjában érvényesek,
- az igénybe venni kívánt terület tulajdonosának hozzájárulását,
- a vasúti pálya vagy közúti vasúti pálya kezelőjének nyilatkozatát,
- a közút üzemeltetőjének nyilatkozatát,
- a részletes építési ütemtervet,
- a közút nem közlekedési célú igénybevételéhez szükséges díjfizetési adatlapot,
- az építési munkák által érintett közúthoz kapcsolódó zöldterület megóvására irányuló, valamint az építési munkák során elkerülhetetlenül károsodó zöldterület helyreállítása érdekében teendő intézkedések ismertetését.
A szükséges fájlokat behúzással, vagy tallózással tudjuk feltölteni.
Véglegesítés
Az Ügy Véglegesítése gombra kattintva elmentődik a kérelem és az oldal automatikusan átirányít minket a kezdőlapra, ahol a vezérlőpulton az összes kérelmünk látszik, legelső helyen a legfrissebben leadottal és az automatikusan legenerált Nyilvántartási számmal.