Munkakezdési hozzájárulás
Tartalomjegyzék
Általános leírás
Ha a menüsávban az Ügytípusok menü – Munkakezdési hozzájárulások menüpontra, vagy a kezdőlapon a Munkakezdési hozzájárulások szövegrészre kattintunk, akkor a vezérlőpultra jutunk el, ahol láthatjuk az adott ügytípusban már korábban leadott ügyeinket táblázatos felsorolásban.
Ha itt a vezérlőpulton az Új Bejelentés, vagy a kezdőlap funkciógombján az Új Kérelem ikonra kattintunk, akkor a Munkakezdési hozzájárulás iránti kérelem űrlapra jutunk.
A leadáshoz segítség a zöld kérdőjel ikonra kattintva olvasható:
Tudnivalók
- Budapest közterületén és közútjain építési munkát végezni csak a hatályos jogszabályokban foglalt előírások betartásával szabad!
- Burkolatbontással járó munka csak a kezdési hozzájárulás kiadása után kezdhető meg!
- Az optikai, távközlési és elektromos kábelfektetések esetén a BERUHÁZÓ, egyéb esetekben a KIVITELEZŐ köteles megkérni a hozzájárulást.
Kitöltési útmutató
- A létesítmény megnevezése, valamint az építési munka jellege rovatokban a megfelelő szöveget alá kell húzni, ha a jellemző megjelölés nem szerepel, azt az egyéb pontnál be kell írni.
- Munkavégzés helyének pontos megnevezése rovatot utcánként a házszámok feltüntetésével kell kitölteni.
- Abban az esetben, ha az építési munka több (nem összefüggő) utcát érintő nyomvonalon halad, annyi kérelmet kell benyújtani, ahány útvonalat (utcát) érint a kivitelezés.
- Abban az esetben, ha az építési munka összefüggően több utcát érintő nyomvonalon halad, egy kérelmet kell kiállítani.
• Az építési engedélyt kiadó hatóság, valamint létesítési hozzájárulást kiadó szerv rovatot értelemszerűen kell kitölteni. • Bontandó burkolat neme rovatba az útpályán, járdán felbontott burkolat nemét kell beírni, fm-ben és m2-ben egyaránt, kiválasztva a megfelelőt a burkolatnemek közül. A járdaszegélyt csak fm-ben kell megadni. • Bontási helyek száma rovatba csak akkor kell írni, ha egy építési munkahelyen belül több helyen, elszórtan történik a bontás. • A beadott kérelemhez mellékelni kell egy Beadott munkarészek jegyzéke c. mellékletet, ami tartalmazza tételesen a beadásra szánt dokumentumok listáját. A munkakezdési hozzájárulás iránti kérelemhez csatolni kell (A fővárosi helyi közutak kezelésének és üzemeltetésének szakmai szabályairól, továbbá az útépítések, a közterületet érintő közmű-, vasút- és egyéb építések és az útburkolatbontások szabályozásáról szóló 34/2008. (VII. 15.) Főv. Kgy. rendelet 11. § (7) bekezdése alapján): a. A közmű üzemeltetők által egyeztetett kivitelezési tervet (papír alapú és az Eljáró kezelő által meghatározott elektronikus változatban), b. hat hónapnál nem régebbi hozzájárulással ellátott forgalomtechnikai tervet és ideiglenes forgalomszabályozási tervet, továbbá ezeknek az Eljáró kezelő által meghatározott elektronikus változatát, c. az építési engedélyt vagy a létesítési hozzájárulást, az illetékes közmű-üzemeltető tervjóváhagyását, d. a rendelet (1) bekezdés c)-f) pontjaiban említett munkák esetén a közút igénybevételét bemutató helyszínrajzot, valamint a közút érintett szakaszának keresztmetszeti rajzát, e. a tervező vagy a kivitelező nyilatkozatát arról, hogy a kivitelezési tervet minden, a munkával érintett közmű és közműjellegű hálózat üzemeltetőjével egyeztette, és a megoldás megfelel az egyeztetés eredményének, továbbá a jogszabályi és egyéb előírásoknak, f. a beruházó vagy a kivitelező nyilatkozatát arról, hogy a munkával érintett közmű és közműjellegű hálózat üzemeltetőinek nyilatkozatai teljes körűek, és azok a kérelem időpontjában érvényesek, g. az igénybe venni kívánt terület tulajdonosának hozzájárulását, h. a vasúti pálya vagy közúti vasúti pálya kezelőjének nyilatkozatát, i. a közút üzemeltetőjének nyilatkozatát, j. a részletes építési ütemtervet, k. a közút nem közlekedési célú igénybevételéhez szükséges díjfizetési adatlapot, l. az építési munkák által érintett közúthoz kapcsolódó zöldterület megóvására irányuló, valamint az építési munkák során elkerülhetetlenül károsodó zöldterület helyreállítása érdekében teendő intézkedések ismertetését. A mezőket értelemszerűen kell kitölteni, az új TKM gombra kattintva a munkakezdési hozzájárulás előfeltételeként szolgáló tervezett közterületi munkát adhatunk le (lásd: Tervezett közterületi munka). Amennyiben rendelkezünk erre vonatkozó adattal, a kezelői hozzájárulások adatait is feltölthetjük. A Kérelmező adatainál a felvett partnerek közül lehet beállítani valamelyiket. A Beruházó és a Tervező nevének megadása és a választólistából történő kiválasztása után a cég többi adata automatikusan kitöltődik (figyeljünk a helyes formátumokra). Amennyiben a keresett cég nem jelenik meg a választólistában, úgy kérjük vegye fel a kapcsolatot a KÉP Üzemeltetéssel a kep@budapestkozut.hu e-mail címen. A munkavégzésre vonatkozó adatoknál lenyíló menüből választható ki a kerület, a létesítmények és a munkavégzés jellege mező. A közterület neve és a házszám (vagy helyrajzi szám) pedig választólistából jelölhető ki, miután elkezdtük a begépelését. A többi attribútum szabad formában tölthető ki: mh3.png Fontos, hogy a Kérelem leírása mező kötelezően kitöltendő. Az űrlap következő része a Bontási táblázatot tartalmazza: mh4.png A bontási táblázatban a burkolat neve mezőt lenyíló menüből, minden egyéb mezőt szám formátumban lehet feltölteni. Új sort a plusz jellel adhatunk a táblázathoz a burkolat típusának megadása után. A fel nem használt sorokat a sor törlése mezőben található kuka ikonra kattintva távolíthatjuk el. mh5.png A Díjszámítási táblázat kitöltésénél a legfontosabb teendőnk, hogy a legelső mező lenyíló menüjéből kiválasszuk, hogy díjmentes-e a rögzített munkavégzés, vagy sem. Ha igen, akkor a táblázat további részeit nem kell kitölteni. Ha a válasz nem, akkor értelemszerűen kell feltölteni a megadott adatokat, kivéve a Budapest Közút által módosított díj adatát. A következőkben térképen is le kell határolnunk a kérelmünk által érintett területet. A térkép automatikusan a fentebb megadott helyszínre navigál minket. A térkép funkcióinak leírását lásd a Térképi lehatárolás oldalon. Ha a Tovább a Csatolmányokhoz gombra kattintunk a bejelentési oldal legalján, akkor a rendszer ellenőrzi a megadott adatokat és ha hibát tapasztal, pirossal megjelöli azokat a mezőket, ahol valami rendszerelleneset tapasztal és meg is jelöli a hiba okát. Amennyiben minden rendben a bejelentéssel, akkor a Tovább a Csatolmányokhoz, majd a Tovább gombra kattintva a csatolmányok hozzáadása oldalra jutunk. tkm10.png A szükséges fájlokat behúzással, vagy tallózással tudjuk feltölteni, majd az Ügy Véglegesítése gombra kattintva elmentődik a kérelem és az oldal automatikusan átirányít minket a kezdőlapra, ahol a vezérlőpulton az összes kérelmünk látszik, legelső helyen a legfrissebben leadottal és az automatikusan legenerált Nyilvántartási számmal.