Közmű- és üzemzavar bejelentés

Innen: KÉP súgó
A lap korábbi változatát látod, amilyen Kepadmin (vitalap | szerkesztései) 2024. március 21., 10:22-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „ == Általános leírás == Ha a menüsávban az Ügytípusok menü – Közmű- és Üzemzavar bejelentés menüpontra, vagy a kezdőlapon a Közmű- és Üzemzavar b…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Általános leírás

Ha a menüsávban az Ügytípusok menü – Közmű- és Üzemzavar bejelentés menüpontra, vagy a kezdőlapon a Közmű- és Üzemzavar bejelentés szövegrészre kattintunk, akkor a vezérlőpultra jutunk el, ahol láthatjuk az adott ügytípusban már korábban leadott ügyinket táblázatos felsorolásban.

Kub1.png

Ha itt a vezérlőpulton az Új Bejelentés, vagy a kezdőlap funkciógombján az Új Kérelem ikonra kattintunk, akkor a Közmű üzemzavar bejelentés űrlapra jutunk.

A leadáshoz segítség a zöld kérdőjel ikonra kattintva olvasható:

Kub2.png

Jogszabályi rendelkezések

FIGYELEM! A hatályos szabályozás szerint, a bejelentett üzemzavart 120 órán belül el kell hárítani és a burkolatot helyre kell állítani!

FIGYELEM! A fővárosi helyi közutak kezelésének és üzemeltetésének szakmai szabályairól, továbbá az útépítések, a közterületet érintő közmű-, vasút- és egyéb építések és az útburkolatbontások szabályozásáról szóló 34/2008. (VII. 15.) Főv. Kgy. rendelet 13§ értelmében:

(1)... az igénybevevő köteles az igénybevételt a Budapest Közút Zrt.-nek - az igénybevétel megkezdése előtt lehetőleg 12 órával, de legkésőbb azzal egyidejűleg - elektronikus úton bejelenteni…

(2) A rendkívüli igénybevétel idejére az igénybevevőnek a munkavégzés helyszínén egy 1,00 m x 0,50 m méretű, az igénybevevő nevét, elérhetőségét, a munkálatok megnevezését feltüntető táblát kell elhelyeznie.

(3) Ha a rendkívüli igénybevétel (az útburkolat helyreállítását is beleértve) 120 órán belül nem fejezhető be, az igénybevevő köteles a munka folytatásához a Budapest Közút Zrt. munkakezdési hozzájárulását megkérni, és a munkát a Budapest Közút Zrt. által meghatározott feltételek figyelembevételével kell elvégeznie.

(5) A rendkívüli igénybevétellel felbontott úttest, járda, gyalogút, kerékpárút, gyalog- és kerékpárút burkolata helyreállításakor (szerkezet, terület nagysága) jelen rendelet 23. §-ában leírtak szerint kell eljárni. A kivitelezést úgy kell végrehajtani, hogy az a vonatkozó szabványok és útügyi műszaki előírások feltételeinek is megfeleljen.

Kérelmező adatai

A Kérelmező adatainál a Bejelentő mezőben a felvett partnerek közül lehet beállítani valamelyiket.

Bontási táblázat

Az űrlap következő része a Bontási táblázatot tartalmazza:

Mh4.png

A bontási táblázatban a burkolat neve mezőt választólistából, minden egyéb mezőt szám formátumban lehet feltölteni.

Új sort a plusz jellel adhatunk a táblázathoz a burkolat típusának megadása után. A fel nem használt sorokat a sor törlése mezőben található kuka ikonra kattintva távolíthatjuk el.

Kub3.png

Térképi lehatárolás

A helyreállításra és a közterület használatra vonatkozó adatok megadása után térképen is le kell határolnunk a kérelmünk által érintett területet. A térkép automatikusan a fentebb megadott helyszínre navigál minket.

A térkép funkcióinak leírását lásd a Térképi lehatárolás oldalon.

Csatolmányok

Ha a Tovább a Csatolmányokhoz gombra kattintunk a bejelentési oldal legalján, akkor a rendszer ellenőrzi a megadott adatokat és ha hibát tapasztal, pirossal megjelöli azokat a mezőket, ahol valami rendszerelleneset tapasztal és meg is jelöli a hiba okát.

Amennyiben minden rendben a bejelentéssel, akkor a Tovább a Csatolmányokhoz, majd a Tovább gombra kattintva a csatolmányok hozzáadása oldalra jutunk.

Tkm10.png

A szükséges fájlokat behúzással, vagy tallózással tudjuk feltölteni, majd az Ügy Véglegesítése gombra kattintva elmentődik a kérelem és az oldal automatikusan átirányít minket a kezdőlapra, ahol a vezérlőpulton az összes kérelmünk látszik, legelső helyen a legfrissebben leadottal és az automatikusan legenerált Nyilvántartási számmal.